tisdag 7 maj 2019

Fem veckor termin kvar

Snart är det sommarlov. Men i skrivande stund känns det inte som 'snart' utan snarare evighetslänge.

Våren som kom och som tillfälligt övergick i sommar har nu fått ett bakslag och gett oss vinter igen. Snö på marken när man vaknar, frostskadade nyplanterade dahlior (att jag inte lär mig!?) och saknade, borttappade (?) fingervantar som gör att kölden känns ännu mycket värre än vad den är.

Ja, jag är grinig. Vinterdeppig all over again.

Och samtidigt oroas jag över det alldeles för torra klimatet. Varför får vi inget regn? Några småskurar bara, som visserligen fuktar växterna lite men som i övrigt inte gör särskilt stor nytta. Hur ska sommaren bli? Jag hoppas nästan på en kall och eländig sådan ... trist för mänskligheten, bra för miljön.

När jag slutat jobba ska jag till gymmet. Efter det hoppas jag att mitt humör är lite bättre. (Eller gärna mycket bättre.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar