lördag 18 maj 2019

Nedräkningen har börjat!

Det är tre veckor och tre dagar kvar av den här terminen, sedan väntar ett långt och härligt sommarlov där jag ska umgås med min syster, träna, skriva och åka till Spanien med delar av familjen.

I augusti flyttar syrran och hennes familj till USA ... känns sådär när man är bortskämd med att ha henne i huset bredvid. Undrar om de nya hyresgästerna är bekväma med att ge mig sin dörrkod så att jag kan gå in och låna mjölk eller ägg om jag behöver ...?

Enda fördelen med att ha henne i USA är att jag kan åka dit och hälsa på.

Men det är långt till augusti, även om tiden går vansinnigt fort. Först ska vi hinna jobba färdigt - det betyder att vi har sällskap varje morgon eftersom vi jobbar på samma skola. Vi ska träna oss riktigt fitta inför semestern! (Eh ...) Och vi ska hinna med champagnekvällar på deras balkong, och vår. Eller i vårt uterum om (när) knott och mygg kommer.

Innan terminen är slut ska vi hinna med minst en tur till torpet i Småland. För att greja lite, och koppla av.

Äldsta dottern tar studenten också! Och det ska självklart firas. Dessutom fyller hon 20 bara några dagar senare. Massor av festligheter på gång!

Mitt i sommaren packar vi bilen och kör ner genom Europa. En natt i Tyskland och en i Frankrike (Provence!) och många timmar i bil senare är vi äntligen framme i Spanien.


Sedan, många veckor senare, kommer hösten som ett oskrivet blad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar