fredag 24 maj 2019

Manus-funderingar

Blir man någonsin nöjd med ett manus? Kommer man till en punkt när man känner att man är klar och att det inte finns några andra ändringar att göra och inga fler idéer till förändring?

Jag har börjar tvivla på manus 2 på sistone. Tänkt att vissa delar kanske borde ändras lite, eller skrivas om. Nu tänker jag att hela alltet kanske borde skrivas om, från början, och att jag innan jag sätter igång ska ha klart för mig vilka delar som ska vara med ... men vad ska vara med och vad kan jag skippa? Vilken är den röda tråden, vilka är problemen, hindren eller motgångarna? Och svårast av allt - hur ska jag kunna kill some darlings?!

På det här sättet kommer jag aldrig att bli färdig. Men jag har väl egentligen inte bråttom. Och jag vill att det ska bli en riktigt bra roman. Om jag bara tänker till och koncentrerar mig har jag alla förutsättningar att lyckas. Okej, nu var jag kanske övermodig, men man måste sikta högt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar