lördag 7 augusti 2021

Ny dag ny huvudvärk

För fjärde dagen i rad kommer nu huvudvärken smygande, men inte lika illa som tidigare dagar. Och idag undrar jag om det inte är vädret som orsakar det? Så kan det - snälla - komma en rejäl urladdning snart?!

Trots lite molande värk går jag ändå lös på aroniabuskarna. Igen. Fick blodad tand efter att ha ansat en av buskarna igår.

Jag skulle lätt kunna gallra ut och få lika mycket som här, flera gånger om, om jag vill. Det vill jag egentligen men orkar inte. Och alla pinnar, kvistar och bär ska få plats också. (Kors i taket, att jag sansar mig! För att jag redan tagit mig vatten över huvudet, ja.)


Mitt i klippandet slog det mig att gräsmattan måste klippas innan det kommer regn, så jag släpade upp allt på altanen, klippte gräset och ska nu släpa tillbaka allt på gräsmattan för att klippa ner det i mindre bitar.

Varför är städandet aldrig lika roligt som klippandet? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar