söndag 6 november 2022

Och där var höstlovet över

Inför lovet lovade jag mig själv att jag skulle läsa, skriva, slappa, träna och promenera. Och kanske tvätta och städa lite om lust för det skulle uppstå, det gjorde det inte men jag har kört några maskiner när elen varit ... eh, förhoppningsvis billigare. 

Däremot har jag läst tre romaner, skrivit ca 15000 ord på mitt manus, pluggat lite spanska (!), tränat, promenerat och slappat, slappat och slappat! Herregud vad slö jag har blivit av allt slappande. Men jag har behövt det här lovet ... komma ikapp mig efter den väldigt stressiga höstterminen, som visserligen lugnade ner sig senaste veckorna. 

Jag har tagit två promenader med två olika kompisar och det var välbehövligt. För även om jag uppskattar att vara utan sällskap är det kul att ha någon att prata med ibland.

Det har blivit en del vin och chips också. Och lite filmer. 

I morgon börjar jobbet igen och jag ser fram emot det. Men jag ser också fram emot att få manuset att växa och utvecklas åt det håll jag hoppas ...! Men jag ropar inte hej än. Vis av erfarenhet vet jag att man lätt hamnar med ett magplask mitt i bäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar