onsdag 29 mars 2023

Vilken dag som helst nu

Nu är det hög tid att så luktärter om man vill ha tidig blomning. 

Men eftersom jag älskar att ha blommor långt in på sensommaren och hösten väntar jag gärna tills det är dags att direktså på växtplatsen. Fast några, eller ganska många, kommer jag att förså inomhus eftersom det är så himla roligt!

Längtar såå efter att börja arbeta i trädgården. Igår ska jag försöka mig på täckodling. Kanske. Eller så kör jag med den traditionella med riktig jord. Men jag gillar kombinationen använda sig av befintliga trädgårdsmaterial och odling. Fast först av allt behöver vinterkylan vika hädan.


2 kommentarer:

  1. Så härligt med fröpåsar, vilket för mig betyder att snart så är det vår.. förhoppningsvis.
    Jag köpte penséer för att förgylla tillvaron lite men att plantera dem verkade svårare än vanligt. Planteringsjorden var frusen så nu får jag ta in den så den tinar innan plantering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Penséer är också väldigt mycket vår! Det måste jag köpa snart.

      Radera