tisdag 13 augusti 2024

Mer Madrid

Två kvällar med god mat, bubbel och drinkar, och två dagar med promenader, butiker och olika vackra vyer. Madrid är en väldigt grön stad. Inte bara parkerna, utan även väldigt många gator har prunkande träd. Fler storstäder skulle behöva ta efter.

Lite för mycket folk för mig på Gran Dia och på torgen och i butikerna. Men nu var det ett födelsedagsbarn som fick lov att bestämma vart vi skulle gå och vad vi skulle titta på.

En bit in på eftermiddagen behövde vi skugga, något svalkande att dricka och utsikt över Madrids takåsar. Ska försöka komma ihåg att ha med en utsiktsbild i nästa inlägg.

På kvällen tog vi med champagne, ishink med is och fyra glas och gick i långsam takt till El Retiroparken. Det var för varmt för att röra sig överhuvudtaget. Men vi skulle till parken för att skåla! Vi orkade inte gå särskilt långt in i parken, vilket var lite synd med tanke på rosenträdgården en bit in. Får bli en annan gång. Inte helt otänkbart att syrran och jag återvänder till Madrid. Så många butiker vi inte var i, och så många vyer vi inte tog in. Nästa gång ska jag tvinga henne med till saluhallen. Den är fin och trevlig och där finns en massa gott att köpa.

Men jag behöver inte besöka staden i juli någon mer gång. Våren är nog mer min årstid. Och jag ska inte åka dit med trasig mage heller, men det är ett helt annat inlägg - som inte kommer att skrivas. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar