torsdag 29 augusti 2024

Och skrivarvånda ...

Hej på dig tvivel! Hatar när ovälkomna tankar tar mitt känslocentrum i besittning och solkar ner mitt bräckliga självförtroende. (Borde jag lägga ner författardrömmen?! VEM tror jag att jag är? Tror jag att jag är någon? Och tror jag verkligen att just jag ska kunna bli författare? [hånskratt])

Kanske är det struktur jag behöver?
  • Klargöra vad varje kapitel handlar om
  • Bestämma i vilken ordning de ska komma
Ja, undrar om det inte får bli så. Tidsödande och tråkigt men nödvändigt. Tror jag. 
Och risken är stor att jag fastnar i varje kapitel för att pilla lite. 

Jag får se det som "lärpeng" i form av tid.

Önskar att jag hade en skrivare. Och att det inte vore slöseri med papper att skriva ut manuset i onödan.

Men först kanske jag måste ha en extra kopp kaffe till? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar