lördag 28 augusti 2010

En massa firande kräver förberedelser

Om jag skulle ta och förbereda mig inför kvällen. Och eftermiddagen. Min bror fyller 30 idag och han ska firas. Han och flickvännen kommer hem efter en veckas semester i Turkiet idag och mina föräldrar ska hämta honom på flyget och sen ska vi hem och fira honom hos mamma och pappa. Efter en stund (när vi ätit och förhoppningsvis druckit gott och alkoholhaltigt) lämnar maken och jag, syrran och hennes man alla våra barn och promenerar ca 400 meter till nästa fest: Våra kompisar som fyller/fyllt 40 och som har fest/danskalas i kväll. (Rörigt stycke det blev, va?)

Jag borde ta reda på vilken tid som bror och flickvän landar, och när firandet kan tänkas bli. Och utifrån det planera in dusch, sminkning, hårfix, kläder, lunch, packning av barnen och deras saker.

I stället sitter jag här och bloggar, och ömsom stirrar på ett tomt word-dokument. Och så lyssnar jag på kvällens låtar på Spotify. Det kommer bli så kul! Musiken är vald av alla som kommer i kväll och det är allsköns blandning. Precis som det ska vara!

Nähä, bäst att sparka igång mig och göra lite nytta.
.

8 kommentarer:

  1. Låter ju fantastiskt roligt! :-)) Ha en underbar kväll.

    SvaraRadera
  2. Ha det toppen på kvällens bravader. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hängde inte riktigt med där på vem som ska fira vem och var. :)
    Men jag hoppas att du får en riktigt kul kväll!

    SvaraRadera
  4. Vad skojigt det låter alltihop!

    SvaraRadera
  5. Molla: Ja, det tror jag att det blir. Tack detsamma!

    Melinda: Tack!

    Realisten: Läste du inte ordentligt? Det var ju glasklart!
    ; )

    Mocka: Det blir det nog, bara jag får bort huvudvärken...

    SvaraRadera
  6. Vad kul med födelsedagsfirande och fest! Tror ni kommer att få en kanondag idag.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Vilken partypingla du är, festerna avlöser varandra

    SvaraRadera