söndag 29 augusti 2010

Jag ska tydligen börja röja

Det räckte tydligen med att bara ta i boken Rensa i röran med Feng Shui för att jag skulle komma igång med att rensa i röran i arbetsrummet. Inte så att jag faktiskt börjat rensa, men efter att ha placerat mig i soffan med kaffe, choklad och ett gäng böcker (däribland ovan nämnda) så fick jag en utmaning på Facebook: "Kontor-omgörning". Ta en titt på det här inlägget - bilderna visar mitt arbetsrum... och ni inser snart att jag blir trött bara av att tänka tanken på att röja där.

Jag blev så glad när jag läste Jennys inlägg häromdagen. Inte bara jag som har rörigt i kontoret! Men så har hon fått för sig att hon ska göra om sitt; hon ska röja och renovera och göra fint. Och dumt nog har hon utmanat mig att göra detsamma! Och eftersom jag är svag för utmaningar så jag har ju antagit den! Dumma mig...

Men inte idag. Idag är jag lite för trött i huvudet, kroppen, överallt. Idag ska jag bara överleva dagen tills jag får gå och lägga mig igen.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar