söndag 29 maj 2011

God middag

Nyss hemkommen från mor och far där vi firat mamma. Och jag är proppmätt efter att ha ätit på tok för mycket mat och efterrätt. Efterrätten var morotskaka som min bror bakat - syndigt god och det var den som ställde till oreda i magen. Men så värt det!

Trevligt och gott.

Nu väntar jag hem äldsta dottern som är på Liseberg med en kompis. Känns sådär att inte ha koll på henne. Men det hoppas jag att kompisens pappa har.

När hon väl kommit hem ska jag börja förbereda mig för sängen. Ska lägga mig TIDIGT ikväll, kanske läsa en stund och sen sova. I morgon ska jag "vikariera" för min handläggare. Pirrigt! Min gruppchef kom i fredags och frågade oss vad jag skulle göra på måndag (handledaren ska på kundbesök), om jag skulle göra lite enklare post eller så. Men nej, då säger min handledare att jag är duktigare än så och att jag kunde ta och göra hennes jobb! (Say what?) Hon har en kund som har så struliga saker att inte ens hon vet hur hon ska lösa det...

Men japp. Är det någon gång man ska sjabbla till det ordentligt så är det väl den femte måndagen på jobbet.
     .

1 kommentar:

  1. Sträck på dig. Var väl kul att bli tillfrågad att jobba för henne. Kurserna har tydligen gett något.
    Det där med att släppa ungar även om andras föräldrar är med Det har jag alltid varit dålig på
    Jag är en hönsmamma varse dom vill eller inte
    Hoppas kvällen blir som du tänkt dig

    SvaraRadera