måndag 30 maj 2011

Stackars kungen, och lite annat

Jag tycker synd om kungen just nu. Jag tror att han får oförskämt mycket skit i onödan.

Och nej, jag är inte insatt i ämnet, har inte hunnit eller orkat läsa något (bryr mig inte heller) men jag tycker synd om honom. En spontan känsla som poppar upp bara. Ville bara berätta det.


Annars då? Det är bra. Det är faktiskt bra! Idag var femte måndagen på jobbet och jag fattar inte hur fort tiden gått. Idag har jag "jobbat" som i jobbat på riktigt. Min handledare var ju på kundbesök och jag fick rodda hennes grejer. Jag tror att det gick bra! Det jag gjorde. Det jag inte fixade lät jag vara. Men det jag har gjort hoppas jag att jag gjort rätt. Det vore väldigt roligt.

Jag har hunnit köpa ytterligare en väska som jag lämnade tillbaka idag, och passade på att byta mot en annan. Den har jag inte plockat upp ur kassen ännu. Men det ska jag snart göra. Plocka upp och packa med mina saker. Hoppas det är den rätta väskan! Jag orkar inte med det här velandet och letandet. Jag är ju för fasiken helt besatt av att hitta Väskan.

Nu ska jag försöka få mina systersöner att vilja gå och lägga sig. Den store leker just nu med min son och han vill nog inte gå hem för att sova... Men den lille, han längtar efter sin napp!
     .

6 kommentarer:

  1. Tur att man inte är kunglig eller kändis för tänk vad dom får stå ut med spekulationer och skitsnack!
    Himla roligt att det går bra på nya jobbet och att du trivs.
    Hoppas du hittat VÄSKAN nu ;D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att Kungen kan få vara ifred!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte vilja vara en offentlig person...

    SvaraRadera
  4. jag håller med dig... är inte heller direkt insatt... men jag tycker inte han ska behöva granskas, förtalas och utsättas för allt detta... nog att han är en högt uppsatt person osv. men det finns så många andra som skulle behöva en granskning... han är för enkelt villebråd... låt stackarn vara... han gör ett bra jobb för sverige... jag gillar honom! Klart han ska få leva som alla andra verkar tycka sig ha rätt att leva... så länge det inte skvallras och skrivs om dem!

    härligt att det känns som om jobbet funkar bra! och väskan, ja, det kommer!

    lycka till med nappletandet och läggningen! sov så gott och ha en bra tisdag!

    stor kram

    SvaraRadera
  5. Härligt det lät det där med nappen. En liten vuxenstund brukar vara efterlängtat på kvällen. Där ser du det gick bra på jobbet. Måste vara en skön känsla.
    Ja det här med kungen är för mig ett vitt ark. Missade början och sen fattade jag inte vem som gjort fel och om det var någon som gjorde rätt. Tror jag väntar till the happy end

    SvaraRadera