tisdag 31 maj 2011

Men alltså...

Att slå sig ner i soffan och placera en kudde bakom ryggen och datorn i knät och upptäcka att radion står på alldeles för högt, är inte roligt. Orka resa mig för att stänga av eländet. Det är alltid skit som spelas också när volymen är hög. Som unga killar som har för kassa hörlurar på bussen. Herregud om man fick drämma något hårt i huvudet på dem.

Nu borde jag tvätta lite, men det kan jag göra i morgon när jag kommer hem tidigt. Eller på torsdag när jag är ledig.

Nu borde jag plantera om min stora gurkplanta, men jag väljer att göra det när maken är hemma och kan hjälpa till att hålla. Heter det hjälpa till och hålla eller hjälpa till att hålla? Att hålla känns mer rätt, men ofta läser jag att folk skriver och i stället för att på många ställen. Nu borde jag ju kommit på något exempel också.

Jag är lite inne på att sluta blogga i den här bloggen och kanske börja om på ny blogg. Jag har nämligen utnyttjat nästan 90% av bildkapaciteten (eller vad det kallas) och utan bilder blir det ingen kul blogg. Men så vet jag inte. Bara för att jag börjar om någon annanstans, troligtvis Wordpress i så fall, betyder inte det att jag får mer tid eller lust till att blogga.

Men jag får ge det ett par månader till. Än är jag väldigt ny på jobbet, och det tar mycket energi!

Snart har jag en fotoutställning att fokusera på också. Och så borde jag skriva på min text lite mer. Hm. Hm. Hm.

Och så har jag en ny väska att fundera över också. I går gick jag tillbaka med den jag köpte i fredags. Den kändes inte helt rätt. Men jag bytte till en annan, liknande, bättre. Tror jag. Än känns den inte fel i alla fall. Inte känns den helt hundra procent rätt heller - men den väskan som är det finns inte! Den får jag nog designa själv i så fall och det blir inte lätt! Jag tror att jag kan ha funnit Väskan. Faktiskt. Ok, det finns en modell som jag kanske skulle kunna tänka mig att köpa istället som kan vara snäppet bättre. Men den kostar inte snäppet mer. Den kostar en förmögenhet mer. Och någon måtta får det finnas även för mig. Även när det kommer till väskor. GudVadJagHatarMåtta.
     .

5 kommentarer:

  1. OM du borjar blogga i en ny blogg så hoppas jag du säger till..?

    SvaraRadera
  2. Monica, självklart gör jag det! Det är ju för alla härliga bloggvänner jag vill fortsätta!

    SvaraRadera
  3. Ja den där förbannade Måtta gillar jag inte heller. Av någon anledning ska alltd den vara med på fest; "kom ihåg att dricka med Måtta". Men åh! ba skaffa egna vänner.

    SvaraRadera