fredag 19 december 2014

Äntligen ledig!

Efter fyra dagars arbete är jag nu äntligen ledig! (Såvida de inte behöver någon på fritids … då hör de av sig lite senare, men å andra sidan börjar jag senare och hinner leva lite på förmiddagen.) (Med leva menar jag skriva, tvätta, andas.)

Igår var jag på en föreläsning om Detox. Och jag funderar fortfarande … har inte bestämt mig än om jag ska hoppa på det eller inte. Jag vill, men också inte. Det här med att foga mig, göra något som förväntas av mig, typ följa instruktioner och recept … nja. Nä. Vill bestämma själv.

Men samtidigt … jag är nyfiken och sugen. Jag vill ha den där goa känslan av nystart som ska infinna sig efter två veckors detox. Jag vill känna känslan av att kroppen är renad.

Men. Och det är ett stort men: Jag är inte beredd att sluta med kaffe. Den där goa stunden som jag har med första koppen kaffe på morgonen. Som nu, framför datorn. Sociala medier eller mitt manus.

Dessutom är jag inte redo för huvudvärken som kan komma med ett kaffestopp.

Om jag bestämmer mig för att detoxa får jag successivt dra ner på kaffemängden. Är redan nere på två koppar, eller muggar (= 4 koppar enligt kaffebryggaren) och kan dra ner ännu lite till. Ska börja antingen den första eller andra januari. Beroende på hur nyårsafton blir. Dottern ska på fest och jag funderar på att hålla mig nykter för att kunna hämta henne. Om inte maken propsar på att hålla sig nykter, då kan jag offra mig och dricka vin .. he he.

Ska fundera ett par dagar. Jag kan planera mitt kaffestopp redan nu och dra ner mängden till en mugg om dagen och så småningom en halv mugg, för att så småningom klara ett helt stopp.

Men vad händer om jag inte vill börja dricka kaffe igen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar