fredag 23 januari 2015

Åååhhh - drömjobbat!

Alltså. Vilken dag!

Tyvärr startade den alldeles för tidigt. Mitt i natten. 04:10 vaknade jag. Och kunde inte somna om! Jag som alltid somnar om så gott när jag vaknar mitt i natten. Men icke. Troligtvis berodde det på att jag några timmar senare skulle vara ny på jobbet ...

Huvudvärken från igår har suttit i hela dagen och i skrivande stund är den inte rolig. Och det är den typen av värk som inga tabletter biter på. Förutom receptbelagda, och några sådana har jag inte. Tål dem inte heller … när jag fick min tennisarmbåge och den var som allra värst fick jag Panocod på recept. Hej vad jag blev lullig och fnissig efter en sådan! Jösses. Alkoholfri fylla.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, äta pizza, dricka vatten och lägga mig tidigt.

Men tillbaka till jobbet! Huvudvärken kom sig av att jag var lite uppspelt, lite spänd och trött. Inget jag inte överlevde med andra ord. Och vad trevligt jag har haft det! Lite lite att göra, men det blir nog mer på måndag.

En hel del kaffe har jag fixat. Inte för att det egentligen låg på mig, utan för att jag tycker att det är roligt! Jag gillar att brygga kaffe och hålla snyggt i köket. Jag har inga problem att plocka in disk i diskmaskinen och köra igång den. (Inte heller det låg på mig, eftersom de har fikagrupper och kaffeveckor.) Hellre göra lite sådant än att sitta och stirra ut i luften eller bara slösurfa (som nästan verkar ingå i arbetsuppgifterna!? Jag får till och med ta med mitt manus och skriva på det om jag vill. I alla fall enligt receptionisten jag vikarierar för.)

På måndag ska jag få hjälpa till att strukturera upp ett förråd, om jag vill. Så klart jag vill! Älskar att strukturera saker och ting och få det på mitt sätt.

Varning för jobbinlägg ett tag fram över. Kanske en och annan bild också. Kontoret har nämligen TOPPENLÄGE med väldigt härlig utsikt!

1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar