torsdag 29 september 2016

Att bryta mot vissa regler

Tanken var att jag skulle redigera manus 2 genom att skriva det som en helt ny version. Eller ja, en nygammal version. Flödesskriva skulle jag göra, och inte gå tillbaka och peta i detaljer. För att komma framåt och bli klar någon gång.

Vad gör jag? Jo, jag är och petar i förstakapitlet igen. I detaljer. Verkligen petar.

Detta trots att jag dyrt och heligt lovat mig själv att inte göra så!

Men jag tror att det blev aningens bättre. Åtminstone känns det så. Så då är jag förlåten. Det ÄR viktigt att förstakapitlet känns bra. Även om jag kanske ändrar mig vid senare tillfälle och skriver ett helt nytt.

Det är viktigt att känslan är rätt.

Är man känslomänniska så är man. Åtminstone är den här "man" det.

Och nu skriker kroppen efter vila.

Och jag tror att jag hör mitt badrumsskåp, tvättstuga eller arbetsrum skrika efter att bli röjt och städat.

Eller nej, det är en bok som skriker från sängen: Läs mig. Läääs mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar