torsdag 19 januari 2023

Drabbad av tidernas förkylning

Natten till tisdag smög sig halsont och täppt näsa på. Och tillsammans med en tilltagande huvudvärk och feber var den ett faktum - Förkylningen from hell.

Ni minns säkert reklamen med den förkylde mannen? "Ni kvinnor pratar om att föda barn, men när en man är riktigt förkyld ..." eller något i den stilen. Jag är den mannen. Ynklig som få.

Hur som helst. Natten till idag, torsdag, sov jag äntligen bra igen och kände mig hyfsat pigg när jag vaknade. Ögonen sved och värkte inte längre, huvudet gjorde inte alls lika ont och febern hade gått ner rejält. Så himla skönt!

Duschade. Och mer än så orkade jag inte. Så det var tur att det fanns goda rester att värma till middag idag.

Att vara förkyld och ha feber är verkligen inte min grej, så nu hoppas jag att jag slipper liknande elände för lång tid framöver. (Ska ta bättre hand om mig också. Bara ska.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar