söndag 8 januari 2023

Tränat lite smått i år

Träningsåret har smugit igång och idag blev det mitt tredje pass för året. En ganska snabb PW. 

Jag har haft problem med en ömmande hälsena från och till, och för ett antal år sedan (4, 5?) hade jag hälsporre. Har sedan dess kört djupa tåhävningar i perioder - när hälsenan varit öm och sedan har jag glömt bort att göra dem när senan känts bra ... Dum man är som inte bara fortsätter.

I somras i Spanien blev den såklart öm igen, eftersom jag inte hade gjort tåhävningar på ett tag och sedan ökade träningsmängden lite för snabbt. (Såklart, suck.)

Halva hösten har jag gått ganska mycket på jobbet, inte sällan kommit upp i 10-12 000 steg varje vardag, så jag tänker att jag har vant benen och hela kroppen vid promenader. Och nu i mellandagarna har jag tagit det ganska lugnt bortsett från några promenader med inslag av löpning. Och löpningen har känts bra! 

Jag ska försöka hålla i detta och inte bli för ivrig ... Hälsenan (och alla andra delar) måste hålla! Jag vill känna att jag är hyfsat vältränad och stark till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar