lördag 28 januari 2023

Frisk men med migrän

Varenda dag den här veckan har jag lämnat jobbet med huvudvärk. Och kommit till jobbet med huvudvärk. I tisdags trodde jag att huvudet skulle explodera innan jag kom hem och fick tryckt i mig en migränspray. 

Inte kul.

Men jag jobbar på att få ner stressen under arbetsdagarna. (Plats för gapskratt.) Det går sådär. Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att inte ta åt mig av saker som stör mig. Men på måndag ska jag prata med rektorn om en annan sak och tänker då ta upp arbetssituationen också. Något måste göras, det behöver bli ändring.

Hur som helst. Idag behöver jag inte medicin men har fått ta det lugnt, hoppat över en trevlig promenad med sällskap och fika för att orka gå på kalas om ett tag. Trist att behöva välja bort saker bara. 


Men vi går mot ljusare och behagligare tider. I alla fall väder- och årstidsmässigt. Alltid något.


2 kommentarer:

  1. Migrän vet jag vad det vill säga. Och det verkar faktiskt som om den vill säga dig något. Lyssna, och ta hand om dig.

    SvaraRadera
  2. Nice post thank you James

    SvaraRadera