måndag 2 januari 2023

God fortsättning på det nya året!

Då var 2023 här och det gick så snabbt mot slutet att jag knappt hann fatta att det var nyårsafton. Det var ju nyligen höstlov? I år ska jag försöka leva lite långsammare, och hinna med att uppfatta saker och ting.

Vi firade med syster och svåger och tre ungdomar, som efter ett tag blev två och till slut inga.

d

Vi drack lite drinkar, bubbel och vin. Och åt toast skagen, oxfilé och egen chokladmousse.


På tolvslaget sköt grannarna (sonen med vänner) smällare och raket och hjälp vilket skådespel det var. Och alla andra runt omkring. Själva tände vi tomtebloss och försökte skicka upp tre ljuslyktor i skyn. Två lyckades och den tredje störtdök och vägrade lyfta. 

Inte mycket till röj längre, men vi hade väldigt trevligt ändå. Och inga särskilda nyårslöften, men jag tänker att jag återavänder mina från förra året - att ta hand om mig ordentligt (med allt vad det innebär med att äta nyttigt, låta bli för mycket skräp, träna och försöka undvika onödig stress). 


Och i skrivande stund mäter mitt nya (!) romanmanus 32000 ord. Cirka en tredjedel alltså. Heja mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar