torsdag 19 april 2012

DEN tröttheten

Som alltid när jag skrivit mycket blir jag trött. Så in i bänken trött. Så där jag-vill-gå-och-lägga-mig-och-sova-numedengång-trött. Jag förstår inte hur jag ska orka hålla mig vaken tills det är kvällen och läggdags.

Och hur ska jag orka laga mat? Det ligger laxbitar och tinar och de ska jag tillaga. Måste googla laxrecept.
Dessutom ska jag ut och gå några tusen steg.
Och hänga tvätt.

Sen får jag sova.

Kul liv.

Och jag har ändå inte skrivit något sen i förmiddags. Har bara tänkt skriva. Mycket tanke ingen verkstad. Nästan som vanligt.

Jag gör ett nytt försök med skrivandet.
       .

5 kommentarer:

  1. Är du stressad inombords? Då blir man VÄLDIGT trött...

    SvaraRadera
  2. Lite grann är jag nog det. Det är lite av en stress att inte veta om jag ska jobba eller inte, och när jag ska jobba måste jag vara på topp (allt är nytt och ska läggas på minnet, att snabbt lära sig namnet på 14 barn tex!)

    Men skrivarprocessen tar lite kraft också.

    Men det finns värre trötthet än den jag känner. :)

    SvaraRadera
  3. själv orkade jag inte laga mat så det blev pannkakor (det kan väl knappast kallas mat)

    SvaraRadera
  4. Shamrock: Pannkakor kan vara mat. Allt som mättar är mat. ;)

    Men nä, det är ingen bra mat. Men gott ibland.

    SvaraRadera
  5. Att tänka kan vara arbetsamt ;)

    SvaraRadera