söndag 12 maj 2013

En söndag som känns helt okej!

Mycket beror nog på att jag åker till Barcelona på fredag och jag har börjat få kläm på vilka kläder som ska med.

Ett par ursköna, men trånga, skor har jag hittat i gömmorna också. Ett par vita, nästan lite seglarskomodell (min tolkning). Skulle passa finfint att resa i. Trånga, som sagt, så jag har ett par sockar och går omkring i dem lite då och då. För att töja ut dem. På fredag ska jag vara barfota i dem, eller med tunna hemska nylonstrumpor.

Eller så tar jag mina andra vita, också ursköna lågskor, som är betydligt äldre och mer ingångna. Inte lika stylish men så himla mycket skönare.

I min ålder är det viktigare med sköna skor än med snygga. Visserligen har jag alltid varit sådan. Lite synd, på ett sätt ... jag har alltid föredragit bekväma skor - som man kan gå fort i, och jag har aldrig lärt mig att gå i högklackat. Även om jag får mycket snyggare ben i det. (Kanske ska lära mig det nu? Jag som måste sluta stressa, kan lika gärna gå i klackar, vilket tvingar mig att gå långsamt. Fast då stressar jag väl ihjäl mig över att inte komma fram lika fort?)

Fyra korta arbetsdagar, ett föräldramöte på torsdag kväll och sen åker vi! Längtar!
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar