torsdag 23 maj 2013

Snark

Denna vecka, ett vakuum utan lust eller glädje.

Enda glädjen hittar jag i trädgården. Har inte ens haft ork eller lust att träna, trots att jag vet hur bra jag mår av det.

Jag låter det vara. Ingen idé att streta emot. Känslan kommer sig av helgen ... underbara härliga helgen i Barcelona där allt kändes som lyx och flärd nästan hela tiden. Förutom att vi spenderade nästan hela söndagen på olika flygplatser. Pga förseningar kom vi inte hem förrän ca 00:40.

Bristen på sömn sitter i än. Och den här veckan ... kall och tråkig ... Usch. Har svårt att motivera mig.

Som tur är går det över.


Måste lära mig att äta mer. Bristen på energi kommer sig av att jag äter för lite. Lunchen på jobbet är inte tillräcklig. Jag måste tänka på det. Men jag glömmer liksom bort att äta. Blir till slut van vid att vara hungrig. Dumt. Väldigt väldigt dumt.

Nu måste jag ut i solen (och den kalla vinden) och strosa lite i trädgården, bland krukorna på altanen och in i växthuset. Sen ska jag banne mig skriva lite. Det räcker med 1000 ord. Kanske till och med färre än så, bara jag skriver något! Börjar bli trött på mig själv nu som inte får tummen ur.

Och snart får jag mindrevärdeskomplex när ALLA andra spottar ur sig den ena boken efter den andra. Och jag lyckas inte ens bli klar med ett andra utkast. Är jag förvånad? Vad trodde jag liksom. Bah.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar