måndag 17 januari 2011

Hej glömska

Igår kväll kom jag på att jag inte laddat mitt busskort och sista dagen var i lördags. Panik. Orkade verkligen inte åka ner till affären för att fixa det - jag skulle ju gå och lägga mig. Men så skulle maken ta bilen i morse så jag åkte med honom.

Det är bara det att jag inte kommit mig för att gå ner och ladda busskortet. Och risk finns att jag inte kommer på det förrän jag kliver på bussen och just där och då kan det bli väldigt jobbigt och pinsamt. Tänk om jag får för mig att skälla på Västtrafiks usla system utan att komma på att felet faktiskt är mitt.

Nä, bäst för mig att jag kommer ihåg att ladda det där kortet innan jag går till bussen.

Sen kan jag börja fundera på vad jag ska laga för middag ikväll. Och av vad. Jag orkade nämligen inte handla igår. Moget och duktigt, så det förslår.
   .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar