onsdag 18 december 2013

Nedräkning pågår

Idag var näst sista arbetsdagen på ställe nr ett … sista arbetspasset med ena kollegan, som är ledig i morgon.

En annan jättetrevlig kollega från annan avdelning kom fram och "beklagade" att jag skulle sluta. Hon hade gärna sett att vi hade fått jobba tillsammans. Detsamma sa jag!

Kanske kan det bli så i framtiden? Man vet aldrig. Det är nog inte otänkbart att jag kommer komma tillbaka till detta ställe igen, till någon av avdelningarna, vid sjukdom eller annan ledighet. Det är samma förskolechef på båda "mina" dagis.

Jag tycker om att vara på två ställen, det är omväxlande, men samtidigt slitsamt. Som tur är ligger de nära varandra, ställena.

Nu kommer det bli kortare för mig att gå eller cykla. Det är bra. Bra också att ha innetofflorna på ett och samma ställe. Slippa släpa emellan, slippa glömma.

Det kommer också bli lite mer utmanande än tidigare. På gott och ont. Men spännande kommer det säkert att bli.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar