söndag 23 november 2014

Ibland är det bra att vara olydig

Jag hade tänkt låta texten vila lite. Åtminstone tills jag fått tillbaka synpunkter och åsikter från mina testläsare. De har visserligen inte fått texten ännu, men ändå. Motvilligt tänkte jag låta texten vila. Som den bör, enligt alla proffs.

Men så kom jag på att jag ju faktiskt inte var helt färdig. Bara för att jag upptäckte att jag hade ett slut betydde inte det att alla kapitel var skrivna. Det saknades några. Inte heller var person- och miljöbeskrivningarna tillräckliga. Det kan visserligen fixas vid senare redigering, men vissa saker ville jag förbättra redan nu.

För att göra en lång historia kort: jag har börjat redigera lite. Vare sig jag ville det eller ej.

Fast ska jag vara helt ärlig är det nog det jag velat hela tiden. Dels vill jag göra texten lite bättre innan någon får läsa den, dels är jag för otålig för att låta det vänta.


Och det känns bra! Texten känns - så här långt - bättre än vad jag vågade hoppas på! Hurra! Jippi!  
Men jag reserverar mig: jag kanske har en ovanligt bra dag just idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar