tisdag 26 mars 2013

772 kronor fattigare

Men med fotograferade tänder och bortskrapad tandsten.

Höll på att bli bortskrapat tandkött. Read my lips: Låt blivande tandsköterskor/hygienister träna på varandra innan de får sätta fingrar och verktyg i munnen på riktiga (och vettskrämda) patienter!

Hon fick sluta böka i min mun. Men innan jag inte stod ut längre hade hon lyckats sticka mig blodig i läppen. Amenvafan?

Min tandsköterska däremot var helt underbar. Jag har aldrig förr varit hon någon som är så mjuk på handen som hon! Ingenting var otäckt, obehagligt eller gjorde ont. Min förra tandläkare var sadist, insåg jag idag.

Så. 772:- känns ändå bra. Jag har pyttehål som jag haft i många år, som inte är lagningsbara och jag har ingen känning av dem. Så är jag bara lite flitigare med att använda flourskölj och tandtråd så slipper jag kanske laga dem.

Nu duscha för jag blev genomsvettig av att ligga där och vara livrädd (praktikanten that was) och sen cykla upp för alla backarna.

Om ett par timmar blir det föräldramöte. Aktivt sådant. Grupparbete och redovisning och sånt. Som jag verkligen tycker om. Verkligen.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar