lördag 23 mars 2013

H E L G

Igår hade jag nog min bästa arbetsdag hittills. Fredag och inga femtontimmarsbarn - hur lugnt som helst (med undantag för ett par utbrott som var lite jobbiga att handskas med, men det gick bra trots allt.)

Synd att jag inte får jobba varje fredag.

Men mina nio till ett-dagar är inte dumma de heller. Förutom att det inte blir någon lön att leva på.

Idag är det lördag och för en gångs skull har ingen någon träning på förmiddagen. Sovmorgon alltså!
Jomenvisst. Jag vaknade strax före sju. Visserligen utvilad, men hallå, liiiite längre kunde jag väl fått sova?

Ska inte klaga - huvudvärken som kom smygande igår eftermiddag (naturligtjävlavis - det var ju fredag och helg!) är borta.

Jag gick ut för att gå en liten sväng, men när jag kände hur kalla de där elva minusgraderna var ångrade jag mig och gick en sväng runt "kvarteret" - en runda på ca 500 steg.

Nu när jag postat det här inlägget ska jag gå och göra kaffe. Frukost blir det nog inte än på ett par timmar. Men jag gillar att sitta i lugn och ro på morgonen ... dricka kaffe, läsa bloggar, och ta mig an min text igen. Kanske läser jag lite till idag, läste ut en jättebra bok igår "I niqab på Stureplan".
.

1 kommentar: