fredag 29 mars 2013

Glad påse

Varje gång jag läser Glad påsk tänker jag på Glad påse. Fråga mig inte varför. Kanske har jag sett en felskrivning någon gång, eller så har någon eller jag själv helt enkelt skojat till det ...

I år blir det nog inget påskpyntat hemma hos oss. Jag orkar inte ens hänga tvätten.

Det blev vin igår och jag gissar att det var därför jag sov dåligt och därför jag är så himla trött just nu.
Orkar inte ens formulera tankarna och skapa idéer för mitt skrivande. Idag känner jag mig bara kass.

Kanske en promenad kan ändra på det? Men först hänga den där (fula ord) tvätten.
.

2 kommentarer:

  1. Jag "firar" långfredag, ska inte göra ett smack! :-)

    SvaraRadera
  2. Varken ägg, kyckling eller kärring hemma hos mig. Ja, inte mer än jag själv då förstås. /Glad Påse! :)

    SvaraRadera