torsdag 21 mars 2013

Sömnlös igen

Vaknade vid halv fem och låg vaken jättelänge. Slumrade strax innan klockan skulle ringa. Värdelös natt! Kan inte ha det så.

Idag ska jag skicka iväg en slags ansökan. Tror jag. Sen får vi se. Jag kanske inte är av intresse för dem och jag kanske inte är intresserad av vad de eventuellt kan erbjuda mig.

Men tanken på 80% och viss anställningstrygghet lockar mig just nu. Trots att jag då inte får gå hemma på eftermiddagarna när våren och sommaren kommer. Och trots att jag kommer få mindre tid och mindre ork till att skriva. Men det får jag ta. Det blir till att strukturera upp livet lite bättre, och involvera barnen mer.

Det kanske inte ens blir något.

Idag är det torsdag. I morgon är det fredag. Jag är redan färdig för helg.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar