fredag 29 mars 2013

Sova ut?

Bah.

Jag vaknade halv sju. Och det efter en ganska orolig natt med många småvakningar. Efter att jag fått på mig kläder och tvättat ansiktet kände jag mig trött. Typiskt. Men jag gjorde kaffe och satte mig med papper och penna och började fundera lite på min text. Berättelsen håller inte. Den är ganska mesig och betydligt roligare för mig att skriva än vad den är för någon att läsa. Jag måste skruva till den lite. Och samtidigt komma på intressanta och läsvärda vardagsscener.

Så. Undrar om jag ska vika den här dagen åt något jag är bättre på? Tvätt till exempel.

Ser författardrömmarna långsamt blekna.

.

2 kommentarer:

  1. Om du tycker den är rolig att skriva skulle jag tro att den är rolig att läsa.
    Har du anlitat en lektör?

    SvaraRadera
  2. Åsa: Nej, det har inte haft råd med än. Dessutom känns den inte tillräckligt färdig (läs: bra) än. :/

    SvaraRadera