tisdag 26 mars 2013

Vi kommer osökt in på pengar

I lördags sökte jag ett jobb. Idag blev jag tillfrågad och nästan erbjuden en halvtidstjänst till hösten.
Hos tandläkaren blev jag tillfrågad om jag vill ha en tandvårdsförsäkring à 122:- i månaden.

Jag blir inte yngre och yadayadayada. Jag behöver pengar. Det är bara så. Och innan boken är skriven och klar måste jag skaffa mig ett riktigt jobb. Gärna fast anställning och bra lön. Men inte heltid.

Hur gör man det? Gå till AF finns inte på kartan. Inte min karta i alla fall. Platsbanken vimlar bara av säljjobb eller jobb via bemanningsföretag. I don´t do that again. Orkar inte.

Så hittade jag Metrojobb. Lättanvänd sida, smidigare än Platsbanken. Visserligen en del bemanningföretag, men ... jag vet inte, sidan kändes fräschare. Och smidig. Nu har jag inte tid att leta jobb just nu ...

Hur och var söker ni andra jobb? Eller har ni massor av användbara kontakter? Någon som sitter på ett välbetalt jobb på max 60% att ge till mig? Det ska vara roligt och inte stressigt och ...

1 kommentar:

  1. har du kollat stepstone och uthyrningsföretag som Manpower och Poolia (de har ofta rekrytering till fasta jobb)

    SvaraRadera