tisdag 26 mars 2013

Dödssynderna just nu i min mage

Halva veckan har gått.

Till lunchen åt jag massor av nybakt, fantastiskt gott bröd. Min mage slår mig just nu. Misshandel.

Och den här sömnigheten ... skulle kunna somna på två röda och skulle behöva sova någon timme. Men det går inte för jag ska vara hos tandläkaren och en halvtimme! Fint om jag somnar och lägger ett par rejäla brakare.

Jodå.

Måste låta bli vetemmjölet. Eller lära mig att äta en liten brödbit, inte fem sex stycken. Idag fick vi dessutom massor av bröd! För ovanlighetens skull. Och frosseriet visste inga gränser.

The 7th dödssynd in my stomach.

Och så blev jag tillfrågad om jag vill vara resurs fem förmiddagar i veckan till hösten. Det skulle innebära halvtid. Bättre än dagens 40%. Jag sa sanningsenligt att om jag är kvar som vikarie inom kommunen så kan jag absolut tänka mig det.
.

3 kommentarer:

  1. hahaha, vilken underbar rubrik, även fast det såklart inte låter särskilt trevligt. Hoppas du mår bättre snart och håll oss uppdaterade om hur det går med det där du skickade in, please?

    SvaraRadera
  2. Å själv åt jag våfflor igår och blev som en tvåstegsraket och gasade mer eller mindre hela kvällen. Idag lite lugnare. ;)

    SvaraRadera
  3. I love bröd. På håll, nu för tiden.

    SvaraRadera