tisdag 14 november 2023

Jösses, vilken dag


Det kom ingen frukostpersonal i morse så jag stod ensam med allt som hade med disk och mat att göra, och det tog sin lilla tid. Vad ska sparas och vad ska slängas?! Jösses vad jag slet. 

Sedan kom matvaruleveransen och då jäklar fick jag att göra. Frysvaror, kylvaror och torrvaror. Sprang (gick fort) som en skållad råtta. 

Helt slut nu.

Men det har gått bra. Kände mig dum som lämnade så mycket till eftermiddagspersonalen men hon sa att det var lugnt och att hon hade varit med om värre. Bra jobbat, sa hon också och det värmde.

För ja, jag jobbar bra, även om jag inte är världens snabbaste. Men jag försöker och jag slarvar inte. Det jag inte hinner, det hinner jag inte, och det jag inte kan lämnar jag kvar till personen efter mig eller skickar vidare. Det får vara så nu i början. Självklart missar jag säkert en del viktiga saker, men det beror inte på att jag struntar i dem.

Tur att jag gillar mina arbetsuppgifter, annars hade jag varit helt knäckt.

Men i morgon kan jag inte strunta i att äta lunch, det går bara inte. Eller så vänjer man sig? Jag vet inte. Men jag VET med säkerhet att jag inte får glömma dricka vatten, det mår jag inte bra av. (Jag är lite slarvig när det kommer till att ta hand om mig själv. Inte bra.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar