fredag 17 november 2023

Nej! Bara nej!


Det känns som att en förkylning ligger och jag rekommendera den starkt att försvinna fortare än kvickt. Jag har varken ork, tid eller lust att bli förkyld. Jag ska ju jobba i morgon och på söndag! 

Finns knappt något värre än att behöva ringa och sjukanmäla sig. Patetiskt ju. (Nej, är man sjuk ska man självklart inte jobba. Men jag hatar att behöva stanna hemma på grund av att jag inte mår bra. Hatar! Och jag AVSKYR att vara förkyld ... usch.)

Så nej, jag tänker inte bli sjuk. Jag tänker lägga mig i tid, sova bra och hålla mig frisk. För att jag vill jobba.

Jag var på gymmet igår och kanske tränade jag lite hårdare än jag borde, med tanke på hur otränad jag är ... Det kan vara på grund av det som jag mår lite halvrisigt idag. Har ju hänt förr att jag fått feber i samband med kraftig träningsvärk. (Apropå patetiskt ...) Och jag har träningsvärk idag. Jösses. Borde nöjt mig med 20 minuter igår. Det blev 40. Ja, jag blir trött på mig själv. Men det var kul att gymma! Måste göra det snart igen.

Ska bara se till att jag håller mig frisk först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar