lördag 4 november 2023

Träningsmånad?


November är ju inte särskilt upplyftande för humöret så jag tänkte se om jag kan hjälpa till lite ... Ska testa om regelbunden träning kan göra någon skillnad.

Fast det vet vi redan att det kan! Träning hjälper mot det mesta. Måste inte ens vara träning, fysisk aktivitet räcker.

Men det jag i första hand ska testa är om jag lyckas få till några träningspass utöver det vanliga. Att fastna i soffan, slösurfandes, har blivit en paradgren på sistone. Tyvärr.

Konstigt egentligen, hur något som jag VET får mig att må bra hamnar så långt ner på prioriteringslistan. Varför blir det så?

Nu har jag bestämt mig för att låta november bli en träningsmånad. Inte hård träning, men bra träning. Korta pass där jag lyssnar på kroppen och känner hur det känns. Hellre vara lite för försiktig än att gå ut lite för hårt. 

Konstigt och lite dumt att jag lät tre dagar passera utan träning ... men men, nu blev det så. Igår blev en promenad med en kompis, bättre än inget, och väldigt trevligt! Men tyvärr inget som jag kan skriva in i träningsdagboken. 

Nya tag idag alltså. Och jag tog tag. Det blev tio minuter styrketräning. Nästan elva. Medvetet kort och litet, men kändes ändå i armarna. Gott så. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar