måndag 27 november 2023

Veckovill


I lördags sa jag ja till ett extrapass eftersom en kollega var sjuk. Fick en väldigt bra jobbkväll. Kände mig mer avslappnad än på länge - eftersom jag ju inte riktigt jobbade* utan hoppade in extra - tänk om jag kunde ha samma inställning varje arbetspass. Igår kändes därför som lördag hela dagen och idag känns det som tisdag. Jag blir inte klok på den här förvirringen! 

Hur som helst. Idag är jag ledig och ska försöka gå ut och få lite frisk luft och dagsljus. Ska även kolla med mitt extrajobb vad som blev sagt om jobb i slutet av den här veckan. 

Och så ska jag komma på något att laga till middag. En av vardagens jobbigaste frågor.


*Jag gjorde naturligtvis mitt bästa, och ett lika bra jobb som om jag varit schemalagd, det var bara min mentala inställning som var lite annorlunda. Mindre stressad och nojig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar