torsdag 8 april 2010

Dum dum morgon

Jag vaknar tjugo minuter innan klockan ska ringa. Perfekt, då hinner
jag med den bussen som jag egentligen ska ta på morgonen för att
hinna till jobbet innan åtta.

Nu har ju vi flex, och det har jag kommit att utnyttja ordentligt på
senare tid, men flex måste jobbas in också.

Jag ligger kvar tills klockan ringer, stänger av den och ligger
ytterligare fem minuter, sen går jag upp, duschar, klär mig och rusar
till slut iväg. Verkligen rusar. Så där så det rinner i ögonen och
piper i luftrören-rusar.

Skulle hunnit med bussen. Om jag inte 50 m innan hållplatsen
upptäcker att jag glömt sminkväskan hemma. Och jag är helt osminkad.

Skitmorgon.

5 kommentarer:

  1. Ah, vilken tur att jag hör till den sorten som är för lat för att existera i någon annan form än den helt naturella :o) (Lite blekfisig, grådassig och omanglad i fejan, men so what? )

    *ler medkännande*

    SvaraRadera
  2. får bara INTE hända!!!

    Vilken jädrans otur!
    Jag har alltid en svart mascara i
    väskan.
    Har aldrig haft en sminkväska!

    Som tur är så brukar ju bussarna gå ganska tätt på mornarna. Hoppas det är så hos er med!!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hmm...okey...den blir ju vad man gör den till;)

    SvaraRadera
  4. Vände du om för att hämta sminkväskan? Jag fattar, jag skulle också gjort det :)

    SvaraRadera
  5. Stjärnkraft: Jag önskar ibland att jag vore lite mer så...

    Eva: Jag har tänkt införskaffa en extra mascara och ögonskugga att ha liggandes på jobbet utifall... Men så har man favoriter av vissa grejer och det har jag inte råd att köpa dubbelt av.

    Trollpackan: Jag vet... tro mig! =)

    Gafflan: Jag ringde maken som fick komma till undsättning, och sen köra ner mig till bussen i centrum.

    SvaraRadera