onsdag 21 april 2010

Mot friheten!

Jag ska snart snart gå från jobbet. Och så kommer jag inte tillbaka förrän på fredag morgon. Härligt!

Maken har bilen i stan för en gång skull så jag slipper släpa vin på bussen, jag kan åka bil ända hem. Oj, vad jag behöver sova. Ska hem och lägga mig en timme tror jag. Så jag orkar svara på frågor.

I morgon ledig. Kan inte bestämma mig för om jag tycker att det är en bra idé att maken också ska vara ledig eller ej... Trevligt med sällskap, men ännu trevligare att få vara ensam. Nej, jag är inte snäll, bara ärlig...

6 kommentarer:

  1. Men det är skönt att vara ensam hemma och "murpa"...

    SvaraRadera
  2. Inte elak alls! Jag bara älskar mina lediga mittiveckan-dagar då jag får vara alldeles ifred och göra det jag vill.
    Fast ibland är det lyxigt att ha maken hemma också..! :)

    SvaraRadera
  3. Herregud! Egentid är ju det absolut bästa som finns! Inget att skämmas övar att vara ärlig :)

    SvaraRadera
  4. Håller med dej till 100 procent!
    Nu när min gube jobbar ständig eftermiddag så vi bara ses fredag - söndag så njuter jag av vardagskvällarna mer! Det är ju bara mysigt - då hinner man ju längta lite...;)

    SvaraRadera
  5. Måste erkänna att jag också har svårt att dela min lediga dag med maken. Han är liksom i vägen hela tiden. Dessutom vill han ha lunch o fika....det stör mina rutiner.

    SvaraRadera
  6. Monica: Det är verkligen jätteskönt!

    Märta: Jag skulle önska att jag var ledig en dag i veckan och bara fick göra vad jag ville.

    Gafflan: Det är det bästa, och nödvändigt!

    Inna: Inte fel att få längta lite.

    Madlar: Exakt. Stör rutinerna och lite granna mina energier... Jag älskar min man, men jag vill inte ha honom inpå mig hela tiden.

    SvaraRadera