torsdag 1 april 2010

Snart är långhelgen här

Vad härligt det ska bli med långledigt! Jag planerar att sätta mig med dikterna redan i kväll, och fortsätta i morgon bitti om jag inte hinner klart.

Sätta en peng på att det blir så? Eller inte blir så.

Planerar också att ta mig ut och promenera en sväng varje dag, i varierande längd och hastighet. Kanske också rensa i min garderob och i äldsta dotterns.

Oj, vad jag ska hinna med en massa saker! Vad härligt.

Idag ska det dessutom strosas på stan och shoppas lite nya kläder att hänga in i den så småningom rensade garderoben. Längtar!

GLAD PÅSK!

6 kommentarer:

  1. Härligt med långhelg. Själv har jag inte planerat något för jag håller mig aldrig till den planen ändå. Ska ta dagen som den kommer.
    Glad Påsk till dig också :DD

    SvaraRadera
  2. Jag tar också dagen som den kommer, med rinnande näsa, och en lätt huvudvärk....

    SvaraRadera
  3. Gafflan: Du slipper skriva dikter alltså? Du har det bra du.

    Pillargon: Krya på dig.

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart med långhelg! Man hinner med både tråkiga måsten och härlig slötid!
    Lycka till med diktningen! :)

    SvaraRadera
  5. Jag försökte förtvivlat komma ihåg den där dikten om en munk, som jag kunde "skänkt" som hjälp. Han var väldigt förtjust i "fruntimmer" och blev så småningom blev sparkad från klostret, varpå han fick öknamnet "raggmunken".

    Men jag kommer inte ihåg den.
    Kanske du kan göra en egen dikt om den där storyn? he he

    Ha en härlig påskhelg, Agneta!

    SvaraRadera
  6. Glad påsk! Ät och drick och vila och ha det gött!

    SvaraRadera