onsdag 14 april 2010

Jomen en bra dag!

En hel del skratt. Ingen huvudvärk. Lämnat tillbaka ett par skor (tjänade pengar!) och bytte ett par (+-0). Köpt en vattenkanna - ursöt!, ett par trädgårdshandskar - ursöta, och en spann att ha tvättmedel i - fynd!!!

Bilder kommer så fort jag hittar kabeln.

Idag har vi bränt 30' på markiser också. Fast bara beställt, inte betalat ännu. Känns sådär. Var ska vi få pengarna ifrån? Vi kommer få dammsuga vartenda konto vi har för att få råd. Men vi klarar oss inte utan markiser en sommar till. Det räcker att solen gassar som idag och det är hysteriskt varmt inne.

Så det känns skönt. Röda markiser ska vi ha, kommer bli jättesnyggt mot vårt hus.

Nu kvällsmat och sen hänga tvätt, om inte maken gjort det...

6 kommentarer:

  1. Markiser är guld värt. T om 30' pix. Glad att du haft en dag utan huvudvärk!

    SvaraRadera
  2. Ähum...vad är 30(hittar inte strecket som ska va där uppe bredvid 30)översatt till Åländska? Markiser är SUPERBRA!

    SvaraRadera
  3. Oslo: Det är ju det! Vi kommer vara såå nöjda när de väl är på plats!

    Venus: Det betyder tusen, och vad det blir i åländska pengar har jag noll koll på!

    SvaraRadera
  4. Det var strecket jag undrade över. Snabbt räknat, ta bort en nolla, 3000 € :-)

    SvaraRadera
  5. Hm, jag undrar om det är skillnad på husmänniskor eller lägenhetsmänniskor. Men jag ser gärna en bild på spannen som du ska ha tvättmedel i. Häller du alltså ut tvättmedlet när du köpt det i spannen? Har jag sagt att jag är blond?

    SvaraRadera
  6. Singelmamman: Ja, tanken är att jag ska hälla ut tvättmedlet i spannen... Bild kommer så småningom!

    SvaraRadera