söndag 28 april 2013

En dag som artade sig

I förmiddags var jag sur och grinig och hade huvudvärk. Efter några timmer i växthuset är jag som en ny människa. Visserligen en trött och sömnig sådan, men åtminstone glad och huvudvärksfri.

Jag har varit och handlat också. Med mig hade jag döttrarna för att få bärhjälp (tant har problem med båda armbågarna när hon bär fler än två mjölkpaket). Sen åt vi middag. Tacos smakar väl så bra en söndag som en fredag. Fredagar behöver inte något festligt, de har liksom redan guldkant, något man inte kan säga om söndagkvällar.

Den här söndagkvällen känns ändå helt okej. Det är kort vecka (jippiejippiejippie!) och det blev ingen strejk - tänk att behöva ordna med tjugo ungars olika matsäckar! Nej tack.

Jag hade tänkt gå ut i växthuset igen för att plantera mina nyköpta penséer men jag höll på att frysa ihjäl, trots fleecetröja, så jag gick in istället. Tänkte skriva lite och sen gå ut och powerwalka. Ska lyssna på mina gamla spellistor på iPoden!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar