fredag 26 april 2013

Nu haver vi städat också

Och vi fick med oss en säck med sopor hem. Hrmf. (Vi som inte ens hade behövt komma ner och städa eftersom vi hade tidiga skiftet. Typiskt maken att vara lite för snäll ibland.)

De fick in drygt tretusen i ren förtjänst, inte jättebra men ändå helt okej. (Vad barnen måste ha spenderat pengar alltså, de som var där.)

Nästa gång får de ha disco på hösten, när det är mörkare, och så är det bra om det inte är en massa cuper och turneringar, massor av folk var iväg på sådant.

Men ja ja, klassen fick in lite pengar och de fick förhoppningsvis lärt sig något. Och så hade de roligt.

I morgon förmiddag ska jag kanske träna. Jag skriver kanske, för det är inte alls säkert att jag orkar eller har lust när jag vaknar i morgon bitti ... Men en sak är säkert: i morgon kväll ska maken och jag äta goda ostar (hoppas jag - de luktar nämligen skit) och drick ett förhoppningsvis gott Chablis.

Däremellan ska jag skriva, dricka kaffe och köra en och annan maskin med tvätt ... men nu sova. Försöka komma till ro först. Känner mig som en speedad duracell-kanin. Och då har jag inte ens ätit något sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar