lördag 7 mars 2015

En slapp, slapp lördag

Har sovit jättegott inatt, trots att det blåst och väsnats. Men ingen man som legat bredvid och låtit. (Jag hatar, verkligen hatar snarkningar!) Vill att det ska vara knäpp tyst när jag sover. Mörkt och tyst.

Även natten till söndag är jag ensam och kan få sova gott!

Borde vi ha skilda sovrum, mannen och jag. Gud så tråkigt, men ack så skönt.

Hur som helst. Han är i Stockholm på något politikkonvent. Det tycker han är roligt. Äldsta är på konfirmationsläger (som assistent), det tycker hon är roligt! (Hon ska med på läger i Danmark i sommar också, som assistent.)

Kvar hemma är jag och trettonåringarna. Hoppas de vill se på film med mig ikväll. Ihopkurade i soffan. Eller så får det bli Andra chansen. Gud så trist. Alla dåliga låtar som vi redan sett och hört. Ouff.

Men vad gör man inte för att få sitta mellan ungarna i soffan en kväll?!


1 kommentar:

  1. När man var ung och nykär kunde man sova tillsammans på en 5-öring men nu är jag som du och sover bättre ensam. Jag vet inte om vi börjat föra mer oväsen med åldern eller vad det beror på

    SvaraRadera