söndag 28 februari 2016

Det blev en skrivsöndag


I morse skrev jag ett inlägg som från början hade rubriken Skrivsöndag. Sedan kom inlägget att handla om helt andra saker så jag ändrade rubriken.

Nu i efterhand kan jag berätta att det blev skrivsöndag idag. Lite drygt 2400 ord har jag skrivit, plus 600 i en experimentscen som inte ska vara med.

Och det känns bra! Jag hade ett flow, och jag kan bara hoppas att det är användbara ord, stycken, kapitel. Jag tänker inte se efter i detta skede, det får komma vid redigeringen. Men jag tänker att om det känns bra, brukar det oftast vara bra. (Vet inte om det stämmer, men det är positivt tänkande.)

Nu följer en vecka av intensiv koncentration på dagarna, i tingsrätten. Det är bra, för den här kroppen behöver vila. Inte bara har jag skrivit mycket idag, jag har även tränat. Chockat den stackars kroppen.

Jag kommer verkligen behöva de här stillasittande dagarna. Och på torsdag ska jag vara på reklambyrån, då blir det lite avbrott i sittandet och lyssnandet. Det ser jag väldigt mycket fram emot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar