lördag 27 februari 2016

Doften av kaffe

Jag älskar när doften av nybryggt kaffe sprider sig genom huset. Helst på sommaren när jag strosar runt i trädgården medan kaffet bryggs, och doften sipprar ut genom den öppna altandörren.

Åh, vad jag längtar efter våren nu! Längtar så det nästan gör lite ont. (Har det med åldern att göra? Jag har börjat uppskatta just våren först på senare tid, och längtan och kärleken till våren bara växer för varje år.)

Jaja, det var inte ett sådant inlägg det skulle bli. Kaffe och skriva är vad den här förmiddagen handlar om. Jag har fått en idé på hur jag ska lösa ett namnproblem som jag har ... jag ska kanske återanvända en karaktär från manus 1, som råkar ha samma namn som en i manus 2.


Men jag får se. Egentligen har jag fullt sjå att hålla ordning på mina tre huvudkaraktärer. Varför gör jag det så svårt för mig? För att jag tycker att det är så himla roligt, förstås!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar