torsdag 4 februari 2016

Manus 2

Nu är arbetet med manus 2 är påbörjat. Än så länge förekommer det enbart tankar och funderingar, och några få anteckningar har förts ner på papper. Den här gången ska jag ha det mesta av storyn klar för mig när jag sätter igång med att skriva.

När jobbet inte kräver att hjärnan är med kan jag formulera scener och karaktärer. Äntligen är jag igång! En del kommer jag att återanvända från redan skrivan manus 2. Främst idéer men kanske också en del fysisk text. Men det mesta får jag nog skriva om.

Jag känner mig taggad som bara den, och nu blir det att ha med block och penna överallt. På bussen hem om en stund. I väntan på utvecklingssamtal om ca en timme. I morgon bitti på bussen, på lunchen och efter arbetstid.

Hurra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar