måndag 13 juni 2016

Sommarlovsmorgon


Sommarlovet har börjat, men jag är lika ensam som vanligt, med min dator och kopp kaffe. Sonen är iväg och jobbar som tränare på fotbollsskola, tjejerna sover. Men jag har hört en väckarklocka ringa ett par gånger ...

Tanken är att jag ska fortsätta redigera idag men har ännu inte fått tummen ur. Hänga tvätt, äta frukost och springa står på programmet idag. Förutom redigering. (Segt.)

Idag hoppas jag att det efterlängtade och utlovade regnet äntligen ska komma. Det är så torrt att trädgården slokar ... äppelträdet börjar bli ljusgrönt och gräsmattan gulnar. Faran för bränder är farligt stor.

Samtidigt är jag rädd att när regnet väl kommer blir det en lång och kall och blöt period. Svensk sommar.

Oj, toppenhumör. Måste nog äta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar