torsdag 24 september 2009

Bokmässan


Jag är väldigt sugen på att gå på Bokmässan i år. Det var evigheter sen jag var på den, och då var jag inte ens road av böcker och författare. Jag gick därför att maken jobbade lite med Bok & Bibliotek och fick biljetter. Vi var även med på någon festlighet kvällen före. Kan det ha varit Pressnatta det hette (har ingen aning. Jag vet att jag träffade Lasse Åberg där då) och en massa annat löst folk. (Läs: Författare och vad jag tror var bibliotekarier)

Nu för tiden är jag väldigt road av böcker. Så pass mycket att jag drömmer om att ha min egen lilla bokaffär.

För visst måste livet bli lika idylliskt som i You got mail och Notting Hill? Som jag minns det... och som jag föreställer mig det.


Dessutom är jag sugen på att skriva en bok.
Sa jag det högt?


5 kommentarer:

  1. Eller som det engelska humorprogrammet Bookshop (tror jag att det heter) det känns mer som jag.

    SvaraRadera
  2. JA, DET SA DU HÖGT! =D

    Skulle inte vi lansera våra böcker på samma bokmässa förresten?
    Jag hinner inte till den här mässan, men nästa? (Säg JA!)

    SvaraRadera
  3. Singelmamman; den har jag inte sett!

    Nilla; Jo, det skulle vi ju! Jag hinner inte heller till denna... (fan vet om jag hinner till nästa heller...) Men ja, jag säger JA!)

    SvaraRadera
  4. Aha...författardrömmar. Ser fram mot din första roman. Jag lovar att köpa den.

    SvaraRadera
  5. Magnus;
    Jodå, lite drömmer jag väl allt! Men det finns risk för att det bara stannar vid drömmar, tyvärr!

    SvaraRadera