måndag 7 september 2009

Hej finnar!


Brie.
Cambozola.
Roquefort.


Jag säger inget.
Jag bara njuter...



Ja vaddådå? Är man dunderförkyld får man unna sig lite gott...


Men när man (ja man, inte jag i alla fall, absolut inte jag, nähädå) till slut skippar att skära bitar av osten och lägga på kexen och skär större och större bitar och stoppar i munnen? Och när bitarna till slut blir så stora att de inte längre kan stoppas in i munnen direkt... Ja, jag erkänner. Jag äter osten. Inte småbitar som lossnar när jag skurit skivor och lagt på kexen, utan stora bitar. DET ÄR SÅ GOTT! Och ni förstår rubriken nu, va? Jag kommer ångra mig. Som jag alltid gör efter att mitt lättjefulla jag fått löpa amok.

Men nu. Nu har jag ju redan ätit ost. Skadan är redan skedd. Alltså kan jag lika gärna fortsätta, eller..?!



Ska aldrig mer köpa hem för mycket ost.


4 kommentarer:

  1. Det är väl mögelostar??? penicillin innehåller ju mögel så det måste ju vara perfekt med ostar när man är förkyld i läkande syfte :D

    SvaraRadera
  2. Hehe. Gjorde precis samma sak fast med chévre i helgen. Har numer en GIGANTISK finne på hakan (lite på sidan) som jag naturligtvis har klämt så det är ILLRÖTT, svullet och ....himla fult helt enkelt.
    Men gott var det!

    SvaraRadera
  3. Ja, min vän. Du kan lika gärna fortsätta. :-) Ost är underbart.

    Kram och krya på dig!
    Rana

    SvaraRadera
  4. Ost är gudagott!
    Du kan ju skylla ev. finnar på förkylningen :)

    SvaraRadera